Homebook.pl
Opublikowany:   Zmodyfikowany:

14 pomysłów na tapetę z motywem kosmosu

Kosmiczne wariacje to bardzo mocny trend wnętrzarski w nadchodzących sezonach. W modnych aranżacjach mile widziane będą nie tylko leciwe lunety, dekoracyjne globusy czy niebanalne astrolabia, ale również tapety przedstawiające odległe gwiazdy, różnobarwne galaktyki i bajkowe drogi mleczne. Do jakich wnętrz pasuje tego rodzaju estetyka? Jakie motywy będą najmodniejsze i w jaki sposób warto je eksponować? Zapraszamy do lektury!

tapeta z motywem galaxy w sypialni

Tapeta z motywem galaxy

Jedną z najmocniejszych tendencji będzie przemycanie do wnętrz tapet utrzymanych w kolorystyce fioletowo-różowo-niebieskiej. Taki motyw nazywany jest najczęściej „galaxy” i można go pamiętać sprzed kilku lat z wybiegów modowych. Aktualnie, mimo, że w sferze fashion jest już nieobecny, z iście nieziemskim rozmachem zawojował wnętrzarskie salony. Taka tonacja jest stosunkowo zobowiązująca, dlatego decydując się na tapetę galaxy najlepiej zdecydować się na nowoczesne meble i dodatki w neutralnych barwach, takich jak biel, czerń, beż czy szarość.

Kinkiet ścienny do pokoju dziecięcego Dreamie gwiazda żółty/szary

179 zł
Wysyłka do 48h
Kinkiet ścienny do pokoju dziecięcego Dreamie gwiazda z przewodem żółty/szary

199 zł
Wysyłka do 48h
tapeta z motywem kosmosu w salonie

Tapeta z motywem kosmosu w salonie

Chociaż kosmiczne motywy najczęściej pojawiają się w sypialniach, my zachęcamy do tego, aby pójść o krok dalej i zafundować tego typu wzornictwo pokojom dziennym. Oczywiście, warto pamiętać, że motyw kosmosu nie sprawdzi się w każdej konwencji, dlatego należy dokładnie przemyśleć całościową aranżację. I tak z kosmicznymi tapetami warto poeksperymentować w pomieszczeniu zaprojektowanym w stylu nowoczesnym, skandynawskim, eklektycznym, retro czy hi-tech. Nie wolno również zapominać, że krzykliwe desenie na ścianie mogą przytłoczyć wnętrze, dlatego najlepiej wprowadzać je tam, gdzie jest wiele światła i przestrzeni.

tapeta z motywem galaxy w kuchni

Kosmiczna tapeta - w kuchni czy w gabinecie?

Jeżeli marzysz o kosmicznej konwencji we wnętrzu, ale nie możesz sobie pozwolić na kalejdoskopowy efekt na ścianie właśnie ze względu na niewielki metraż, postaw na niewielki pas tapety bądź oryginalny szablon. Dzięki temu urozmaicisz aranżację i jednocześnie zachowasz odpowiednie proporcje. Doskonałym przykładem może być inspiracja obok - stonowana kuchenna aranżacja w stylu retro zyskała nowoczesny pazur dzięki fragmentowi tapety przedstawiającej barwną galaktykę. Jest to zestawienie nieoczywiste, ale trzeba przyznać, niezwykle udane! Podobnie rzecz ma się z industrialnym kącikiem do pracy, który nabrał rumieńców poprzez zastosowanie fototapety z motywem planety Ziemi.

Tapeta z motywem zorzy polarnej

Oprócz wzoru galaxy, a także motywów planet, dróg mlecznych czy gwiezdnych konstelacji, coraz większym powodzeniem cieszą się tapety przedstawiające zorzę polarną. Niesamowite zjawisko świetlne o głębokim szmaragdowym odcieniu, od kilku sezonów stanowi nie lada natchnienie dla designerów i grafików. Szybująca po niebie łuna, która zdaje się dawać niezwykły naturalny spektakl świetlny, w rzeczywistym życiu mają szansę podziwiać nieliczni. Na szczęście projektanci „zamykają” zorzę polarną na ścianach, tak, aby każdy mógł cieszyć się jej niezwykłą urodą, bez konieczności podróży w okolice koła podbiegunowego. Oto pomysł doskonały zarówno do salonu, jak i do sypialni czy przedpokoju.

Kosmiczna tapeta w pokoju dziecięcym

Tapeta z motywem kosmosu to również fantastyczny sposób na urozmaicenie aranżacji pokoju dziecięcego. W pokoju chłopca najlepiej sprawdzą się modele w zdecydowanych barwach przedstawiające planety, mgławice, galaktyki, a także wszelkie kompozycje związane z ulubionymi filmami science-fiction. Dziewczynkom z kolei, z pewnością spodobają się pastelowe tapety z motywem księżyca, słońca czy bajkowych gwiezdnych konstelacji.

Tapety inspirowane motywami science fiction

A jeśli o filmach z gatunku SF mowa… Jak zapewniają designerzy, tego typu motywy wcale nie muszą gościć wyłącznie na ścianach pokoików dziecięcych! Osoby rozkochane w sadze Star Wars, serii Star Trek czy kultowym filmie „Piąty Element”, mogą śmiało sięgnąć po tapety inspirowane tego typu produkcjami. Salon z widokiem na miasto przyszłości? Sypialnia, na której ścianie widnieją dwa księżyce? Dlaczego nie!

tapeta z motywem rozgwieżdżonego nieba

Tapeta z motywem gwiazd

Jeżeli nie należysz do grona osób, które pasjonują się bajkowymi obrazami rodem z filmów SF, uspokajamy! Motyw kosmosu można zaprosić do wnętrz również w nieco bardziej wysublimowanej formie. Ostatnimi czasy ogromnym powodzeniem cieszą się atramentowe tapety z motywem gwiazdek lub gwiezdnych konstelacji. Drobne desenie mogą pochwalić się zazwyczaj złocistym połyskiem, który dodaje tapetom elegancji i splendoru.

Kosmos w wersji subtelnej - do jakich wnętrz?

Granatowy model z motywem rozgwieżdżonego nieba doskonale odnajdzie się zarówno w dziecięcym królestwie w stylu retro, jak i w „dorosłych” przestrzeniach zaaranżowanych w konwencji nowojorskiej, glamour, a nawet wiktoriańskiej czy boho. Fantastycznym przykładem wspomnianego wzornictwa, może być wariacja na temat słynnej, biało-szarej tapety „Woods” zaprojektowanej w 1959 roku przez designera kultowej marki Cole&Son. Tym razem bowiem, oprócz charakterystycznych pni drzew, z tapety zerkają na nas także urokliwe złote gwiazdki.

Jak się okazuje, kosmos na ścianie nie jedno ma imię! Tapety z kosmicznymi motywami mogą bowiem zachwycać zarówno szykiem i dystynkcją, jak i fascynować dynamicznymi obrazami rodem z przyszłości. Cóż, trudno się temu dziwić - w końcu wszechświat niesie ze sobą bezkresne inspiracje - dosłownie i w przenośni.

Inne artykuły w tej kategorii

Lustra – odkryj stylowe i modne lustra do każdego wnętrza

Dekoracje z dyni – 7 pomysłów na ozdoby z dyni do domu i ogrodu

Wiosenne dekoracje – 5 pomysłów na modne ozdoby wiosenne w 2020 roku

Jak urządzić pokój na imprezę sylwestrową?

Dekoracje do przedpokoju – TOP 6 modnych ozdób do przedpokoju

Aranżacja parapetu – sprawdź 5 dekoracji na modny parapet

Powiadomienie

Zapisz się do newslettera i nie przegap okazji

• Informacje o promocjach
  • Rankingi produktów
  • Najnowsze trendy
  • Praktyczne porady
Administratorem danych, które wpiszesz, będzie Selsey sp. z o.o. z siedzibą przy ul. ul. Fabrycznej 6, 53-609 Wrocław. Twoje dane będą przetwarzane w celu wysyłania Ci naszych ofert handlowych i naszych partnerów. Masz prawo m.in do: wycofania zgody, żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia danych, jak również do skorzystania z innych praw opisanych szczegółowo w Polityce Prywatności

Wysyłka

Ufamy tylko najlepszym! W Homebook dbamy o Twoje zamówienia jak nikt inny. Współpracujemy z renomowanymi firmami kurierskimi, transportowymi i lokalnymi specjalistami od dostaw.

10 lat na rynku

Jesteśmy mistrzami inspiracji - przez 10 lat pokazujemy Polakom, jak mieszkać pięknie i komfortowo. Przekonaj się sam i stwórz swoje wymarzone wnętrze z Homebook.pl!

Raty 0%

Nasza oferta to czysta magia: od 5 do 10 rat 0%! Wyjątkowa okazja, by cieszyć się wygodnymi płatnościami bez żadnych ukrytych kosztów. Nie trać czasu - skorzystaj z tej wyjątkowej szansy.

Zwrot do 60 dni

Kupujesz w Homebook.pl? Bez obaw! Masz aż 14 dni na zwrot towaru. Ale wiesz co? Jeśli masz konto u nas, to wydłużamy ten czas do aż 60 dni! Wygoda i elastyczność na najwyższym poziomie.