Odśwież swoje mieszkanie! Kupuj z dostawą ZA FREE! 💸
Homebook.pl
Opublikowany:   Zmodyfikowany:

Kosmiczne dekoracje do pokoju dziecka - poznaj barwne rozwiązania

Dzieciaki uwielbiają wszystko co tajemnicze, niezbadane, budzące wyobraźnię. Marzą o dalekich podróżach i odległych planetach, gwiazdkach z nieba i lotach rakietami. Kosmos wydaje się być zatem doskonałym motywem przewodnim do pokoju malucha - zarówno chłopca, jak i dziewczynki. W poniższym artykule znajdziesz barwne i kreatywne rozwiązania, które pomogą Ci stworzyć w pokoju dziecka kosmiczną odyseję z prawdziwego zdarzenia! Nie zabraknie niebanalnego oświetlenia, urokliwych akcesoriów i oryginalnych tapet.

lampa biurkowa galaxy

Lampy inspirowane kosmosem

Odpowiednie świetlenie to połowa sukcesu udanej aranżacji wnętrza. W kosmicznym pokoju dziecka nie powinno zatem zabraknąć lampek ściennych w formie gwiazd i księżyców, a także urokliwych cotton-balls’ów dających ciepłe, nieco tajemnicze światło. Zapewniamy, że jeśli maluch ma problemy z zasypianiem, takie źródło światła błyskawicznie stanie się jego najepszym przyjacielem! Wariacja na temat klasycznej lampy na biurko, która zachwyca kolorystyką w stylu „galaxy” to również znakomity pomysł. Słowem, im więcej masz koncepcji „nie z tej ziemi”, tym lepiej!

Nocne niebo na suficie

Dzieci bardzo lubią niecodzienne pomysły, które dodatkowo mogą rozbudzić ich wyobraźnię. Nic zatem dziwnego, że wprost przepadają za fantazyjnie zaaranżowanymi sufitami. Jednym z najbardziej efektownych sposobów na podświetlenie sufitu są diody LED układające się w rozmaite wzory. W takim przypadku nie korzysta się z taśm, ale osobno rozmieszczonych diod. Niewielkie światełka mogą imitować odległe galaktyki lub układać się w najróżniejsze, dobrze nam znane konstelacje. Jeżeli w pokoju malucha nie ma podwieszanego sufitu, nie martw się! Dekorację można zaprojektować tylko na jego części, tak jak na inspiracji poniżej.

rakieta, dekoracja dla dzieci

Kosmiczne dodatki

Wśród dekoracji inspirowanych kosmosem nie może zabraknąć „latających” rakiet, wahadłowców i sond kosmicznych, uroczych ufoludków oraz robotów rodem z przyszłości. W pokoju malucha powinna zagościć również „kosmiczna” ceramika i usiane konstelacjami tkaniny. Gwiazdy, planety czy drogi mleczne, mogą pojawić się na pościeli, dywanie czy zasłonach. Oprócz tego, ogromną popularnością cieszą się podświetlane globusy, modele układu słonecznego i astrolabia. A to przecież akcesoria, które nie tylko bawią, ale i uczą!

pokój dla chłopca z motywem kosmosu

Fototapety z motywem kosmosu

Dzieci, które lubią zdecydowane wzory, z pewnością będą zachwycone kosmicznymi fototapetami. Ścienne ozdoby mogą przestawiać ciała niebieskie, latające spodki lub ulubione postacie z filmów science fiction - „Gwiezdne Wojny”, „Star Trek” czy „Gra Endera” - doprawdy, długo można by wymieniać! Pamiętaj jednak, że tego typu rozwiązania najlepiej stosować w dużych pomieszczeniach, których nie przytłoczą ani wyraziste motywy, ani intensywna kolorystyka.

pokój dla chłopca z motywem kosmosu

Farba tablicowa czy tapeta?

Jeżeli czerń na ścianach dziecięcego pokoju wydaje Ci się zbyt odważnym rozwiązaniem, koniecznie przyjrzyj się prezentowanym inspiracjom. W pierwszej aranżacji w roli głównej wystąpiła modna farba tablicowa, na której maluch samodzielnie narysował urokliwe kosmiczne wariacje. W drugim wnętrzu z kolei, rządzi efektowna czarna tapeta ozdobiona przepięknymi kosmicznymi mgławicami. Oba pokoje, mimo ciemnych płaszczyzn, prezentują się bardzo przyjaźnie. A wszystko to dzięki zachowaniu kolorystycznego balansu i zrównoważeniu czarnej barwy bielą i błękitem.

pokój dla dziecka, motyw kosmosu

Kosmiczne szablony i naklejki

Jeśli obawiasz się zastosowania kolorowych tapet lub fototapet, być może warto postawić na efektowne szablony i naklejki. Przygodę z tego typu dekoracjami możesz rozpocząć od mniejszych wzorów, które będą jedynie uzupełnieniem podstawowej aranżacji. Pamiętaj jednak, że barwne elementy chętnie zamieszkują nie tylko ściany, ale i fronty mebli! I tak, na jednej z szafek niech zagości startująca rakieta, zaś na ścianie tuż nad łóżkiem, księżyc w towarzystwie złotych gwiazdek. Jeżeli nie chcesz naklejać nic na ściany, szablony możesz równie dobrze nanieść na sztywną tekturę, wyciąć i rozwiesić na długich żyłkach.

naklejki gwiazdki na sufit

Fluorescencyjne gwiazdki

Ostatnia propozycja spodoba się zarówno dziewczynkom, jak i chłopcom. Niewielkie naklejki w formie gwiazdek można śmiało nanosić na sufit i ściany. Warto wspomnieć, że tego typu dekoracje bardzo często są fluorescencyjne, dzięki czemu przepięknie świecą w ciemności. Pamiętaj również, że motyw gwiazdek jest nie tylko uroczy, ale i niezobowiązujący. Nawet, jeżeli maluchowi znudzą się kiedyś kosmiczne stylizacje, malutkie naklejki można z łatwością usunąć. Prawidłowo przyklejone dekoracje o wysokiej jakości, nie zostawią kleju oraz nie zniszczą powierzchni, na której się znajdowały.

Kosmos to niezwykle wdzięczny motyw, który fantastycznie odnajdzie się w pokoju dziecięcym. Choć fanami niezbadanych przestworzy są zazwyczaj chłopcy, dziewczynki również mogą zachwycić się kosmiczną estetyką! Bo przecież, która z małych księżniczek nie chciałaby mieć gwiazdki z nieba na własność, albo nie zachwycała się przygodami „Małego Księcia” zamieszkującego równie małą planetę B-612?

Inne artykuły w tej kategorii

Minimalistyczne wnętrza mogą być przytulne! Odkryj Minimalizm udomowiony

Jak urządzić funkcjonalnie mały pokój dziecka? Porady i zdjęcia

Jak urządzić miejsce do nauki?

Jak zmienić pokój dziecka w pokój nastolatka? Podpowiadamy

Meble rosnące z dzieckiem – te 4 modele zostaną z Wami na dłużej

Pomysły na pokój młodzieżowy. 10 pomysłów na pokój dla nastolatka

Powiadomienie

Zapisz się do newslettera i nie przegap okazji

• Informacje o promocjach
  • Rankingi produktów
  • Najnowsze trendy
  • Praktyczne porady
Administratorem danych, które wpiszesz, będzie Selsey sp. z o.o. z siedzibą przy ul. ul. Fabrycznej 6, 53-609 Wrocław. Twoje dane będą przetwarzane w celu wysyłania Ci naszych ofert handlowych i naszych partnerów. Masz prawo m.in do: wycofania zgody, żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia danych, jak również do skorzystania z innych praw opisanych szczegółowo w Polityce Prywatności

Wysyłka

Ufamy tylko najlepszym! W Homebook dbamy o Twoje zamówienia jak nikt inny. Współpracujemy z renomowanymi firmami kurierskimi, transportowymi i lokalnymi specjalistami od dostaw.

10 lat na rynku

Jesteśmy mistrzami inspiracji - przez 10 lat pokazujemy Polakom, jak mieszkać pięknie i komfortowo. Przekonaj się sam i stwórz swoje wymarzone wnętrze z Homebook.pl!

Raty 0%

Nasza oferta to czysta magia: od 5 do 10 rat 0%! Wyjątkowa okazja, by cieszyć się wygodnymi płatnościami bez żadnych ukrytych kosztów. Nie trać czasu - skorzystaj z tej wyjątkowej szansy.

Zwrot do 60 dni

Kupujesz w Homebook.pl? Bez obaw! Masz aż 14 dni na zwrot towaru. Ale wiesz co? Jeśli masz konto u nas, to wydłużamy ten czas do aż 60 dni! Wygoda i elastyczność na najwyższym poziomie.